Writergirl

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Jeanette - 18 januari 2012 23:29

Detta är då re-maken av den gamla skräckisen Fredagen den 13:e. Verkar vara populärt att försöka göra en bättre version av en skräckklassiker.


 


Handling: Clay Miller letar efter sin försvunna syster och hamnar i ett ödsligt skogsområde i närheten av den legendariska platsen Crystal Lake. Bakom ett mossbevuxet träd hittar han en fallfärdig gammal stuga, men huset visar sig inte vara det enda som legat gömt i skogen. Trots att Clay varnas av både polis och lokalbefolkning fortsätter han att söka efter sin syster Whitney. Han får oväntat hjälp av Jenna, en ung kvinna som tillsammans med sina collegekompisar rest till Crystal Lake över helgen. Men den upptäckt de båda gör är värre än de kunna förställa sig i sin värsta mardröm. Föga anar de att det skogsområde de trängt in i regeras av massmördaren Jason Voorhees...



Mitt betyg: Jag brukar inte vara något större fan vad gäller re-makes på grund av att de alltid (ofta) ändrar i handlingen och att det alltid ska vara en massa naket med. Varför? Blir ju knappast bättre för det, snarare tvärtom. Ja, för oss tjejer i alla fall, vi vill ju kunna se en skräckis utan att se massa halvnakna tjejer överallt! Vad är de halvnakna killarna? ;) 
Den här filmen var inget undantag vad gäller något av det jag skrev ovan. Men trots det så tyckte jag ändå att detta var en hyfsat okey re-make, mot vad slaktningen av Halloween var... Sedan var det helt klart ett plus att Jared Padalecki från TV-serien Supernatural var med i filmen, haha. Bara för det så får filmen en halv fjäril extra!


    



       

Av Jeanette - 18 januari 2012 19:48

Den här övningen fick jag i uppgift att göra på när jag en kurs i stresshantering och syftet med den är att göra sig själv mer medveten om vad som är viktigt för en i livet. Nedan så finns det åtta olika alternativ på hur man kan leva sitt liv. De kan även ses som åtta olika mål eller önskningar. Uppgiften gick ut på att rangordna dessa efter hur pass viktiga de är för dig. 


Det finns ingar "rätt eller fel" i den här övningen utan du utgår bara efter dig själv! Fundera lite över resultatet. Lägger du energi på sådant som är viktigt för dig? Är det något du vill ändra redan nu? Rangordna från 1 till 8, där 1 är det viktigaste.


Levnadssätt:

♥ Ett bekvämt liv med goda inkomster.


♥ Ett spännande liv med mycket omväxling.


♥ Familjetrygghet - att veta att man har en familj där man känner ömsesidig trygghet.


♥ Frihet och oberoende att bestämma över sitt liv.


♥ Inre harmoni och tillfredsställelse.


♥ Kärlek - ett tillfredsställande kärleksförhållande till en annan vuxen.


♥ Självförverkligande - känslan av att ha förverkligat sig själv.


♥ Respektfulla och förtroendefulla relationer med flera vänner.




   

Av Jeanette - 18 januari 2012 13:42

Dag 9: Dagens


Egentligen hade jag planerat att jag skulle ge mig ut och fota lite idag, men eftersom vädret är som det är och jag har en hel del kvar att göra så fick det bli ett foto från tvättstugan istället (för där är jag faktiskt en del idag).




   

Av Jeanette - 18 januari 2012 11:06

Idag står det en del på schemat. Visst är det kul att ha lite att göra när man går hemma och är arbetslös, men ibland kan det bli lite mycket. Bara att göra det bästa av situationen och en del är faktiskt självförvållat så får lite skylla mig själv :P


  • Fortsätta med ommöbleringen
  • Stryka och sätta upp nya gardiner
  • Tvätta
  • Få till ett foto till fotoutmaningen för idag
  • Öva inför första Mary Kay-klassen i helgen. Nervöst!
  • Handla
  • Ev. bio med Ida
Någonstans däremellan ska jag hinna äta också, haha. Men det ska väl gå får jag hoppas!
 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards