Writergirl

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Jeanette - 5 januari 2012 21:18

Här kommer då del två av min lilla årssummering.


Juli:


  • Var på Allsång i Karlsborg där Sanna Nielsen uppträdde.



  • Fortsätter jobba på på mitt sommarvik. 
  • Var på bio med Ebba och såg den sista Harry Potter-filmen



Augusti:


  •    Sista månaden på mitt sommarvik.
  • En hel del fotande
 
September:
  •   Testar Dukan-kost, men inser snart att det inte passar mig.
  • En OERHÖRT händelselös månad.
Oktober:
  • Får en ny vän som heter Ida.
  • Jag och mamma "tränar för brösten" på mitt gym som kör en Rosa bandet-dag. Vi testar Afropower som var jättekul!
  • Halloween-fest med Angelica och Ebba. Jag klär ut mig till Natalie Portman i Black Swan.
November:
  • Jobbar med inventering på H&M.
  • Jag och Ebba går på bio och ser Tintin.
 
  • Den 7:e november är min första godisfria dag (och är i skrivandets stund fortfarande godisfri :D)
  • Jag blir ett år äldre den 13:e
  • Bestämmer mig för att byta bloggportal från blogg.se till bloggplatsen.se. Mycket bra beslut!
December:
  • En månad med mycket upp och ner i humöret.
  • En tripp till Ullared för lite julklappsshoppig
  • En underbar jul med familjen
 
 
Av Jeanette - 5 januari 2012 17:00

Nu äntligen är det dags för bloggens allra första videoinlägg! 



 

Av Jeanette - 5 januari 2012 14:55

Lunchen är bland det svåraste att komma på tycker jag, men detta fick det bli idag:


 


Detta består salladen av:


Babyspenat

Roccula

Sockerärtor

Ärtskott

Tomat

Gurka

Paprika

Solroskärnor

Lite linförolja (innehåller omega 3)


 

Av Jeanette - 5 januari 2012 13:33


Motiv: Gata på Karlsborgs fästning

Fotograf: Jag

Kamera: Canon IXUS 95


   

Av Jeanette - 5 januari 2012 11:44

Först dagen idag och jag känner mig riktigt peppad, trots förkylningen! Började dagen med invägning och mätning. Ingen rolig historia men förhoppningsvis händer det saker snart. Det är så klart inte syftet med detoxen i första hand utan att må bättre. Bli piggare helt enkelt. Sedan ska vikten tas itu med ckså men det är inte första prioritet under detoxen.


Dagens frukost:

  • Äppeljuice med morot och gurka.
  • Färska jordgubbar

 


Till ett glas:


1 äpple, oskalat, urkärnat och skuret i bitar

1 morot, skalad och delad i bitar

½ gurka, delad i bitar


Jag använde mig av en råsaftcentrifug. 




 

Av Jeanette - 5 januari 2012 01:12

Medan jag suttit och planerat för min detox imorgon (idag om man ska vara noga), så har klockan redan hunnit bli ett på natten. Inte bra... Men imorgon blir det helt annat som gäller. Då är det sängen i lagom tid och sedan sova mina åtta timmar, vilket då betyder upp tidigare än vanligt. 


Förutom detoxen så har jag en hel lista över annat som ska göras regelbundet (även efter detoxen) och vad det innebär berättar jag mer om imorgon för nu blir det allt sängen!


P.S Förresten, vad tycker ni om att jag kanske skulle köra videodagbok under detox-perioden? Skulle det vara något?


 


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards